Rikta Tid - Schemaläggning för personlig assistans

Med RiktaTid får ni bästa koll på hur assistenterna arbetar, utfallet av timmar mot beslut och beräkningsperiod mm. Ett komplett arbetsredskap för den personliga assistansen.

 

Schema

  • Unikt schema i tidsaxel för bästa överblick
  • Skapa shchema planeringar och håll koll på ATL / beslut
  • Se enkelt vem som har bytt med vem och varför 
  • Skapa ett schema och gör en budget innan det rullas ut skarpt
  • Export till lönesystem som Fortnox, Crona, Hogia, Visma

 

Rollhantering / GDPR

  • I all utveckling så har vi GDPR i åtanke för att enast spara den information som krävs och att varje roll endast får se den information som krävs för att denne ska kunna utföra sitt arbete
  • Vi arbetar med flera roller för att underlätta arbetet med GDPR
    Admin, Kundadministratör, Löneadministratör, Jour och Jouradministratör, Kundansvarig, Gruppansvarig, Kund och så Assistent

 

Rapporter och ekonomi

  • Beslutsrapport för att se utfallet för alla aktuella beslut
  • Se hur assistenterna arbetar inom sin beräkningsperiod
  • ATL kontroll (Arbetstidslagen)
  • Tidrapporter för Försäkringskassa, Kommun eller företaget
  • Exportera schemat och tidrapporter direkt till ert Lönesystem. VI jobbar med Corna, Hogia, Visma och nu även Fortnox
  • Följ upp lönekostnader, assistansomkostnader mm varje månad

 

Meddelandesystem

  • Publicera nyheter för olika roller
  • Skicka påminnelse i form av SMS när det t.ex. är dags att godkänna sina tidrapporter
  • Skicka E-post och internmeddelanden.

 

Digital signering av anställningsbevis

  • Snabba upp signeringen av anställningsavtalen med BankID direkt i mobilen för assistenterna
  • Ha koll på alla aktuella anställningsbevis och vilka som saknar!

 

Senaste nyheterna - RiktaTid

RiktaTid

Lönerevision i RIktaTid

16 feb 2021
Nu har vi gjort det enklare att göra en lönerevision
RiktaTid

Digital FK3066

17 nov 2020
Med RiktaTid går det snabbt och enkelt att skicka in FK3066 digitalt till försäkringskassan och samtidigt få full koll på alla som är anmälda.
img
RiktaTid

Nå ut med viktig företagsinformation snabbt.

14 mar 2020
Använd intranätet i RiktaTid för att nå ut hur ert företag hanterar krisen kring Corona viruset.
img
RiktaTid

RiktaTid Budget

07 mar 2020
Med vår budgetmodul får ni koll på vad det personliga assistansen kommer kosta utifrån den personal, omkonstnader och schema ni tänkt er
img
RiktaTid

RiktaTid Intranät

15 nov 2019
Bygg upp ert egna intranät i RiktaTid och skapa er personalhandbok med riktlinjer, policys, dokumenthantering mm mm. Enkelt och tillgängligt för alla i företaget.