Rikta Tid - Schemaläggning för personlig assistans
Med RiktaTid får ni bästa koll på hur assistenterna arbetar, utfallet av timmar mot beslut och beräkningsperiod mm. Ett komplett arbetsredskap för den personliga assistansen.
Schema
- Unikt schema i tidsaxel för bästa överblick
- Skapa shchema planeringar och håll koll på ATL / beslut
- Se enkelt vem som har bytt med vem och varför
- Skapa ett schema och gör en budget innan det rullas ut skarpt
- Export till lönesystem som Fortnox, Crona, Hogia, Visma
Rollhantering / GDPR
- I all utveckling så har vi GDPR i åtanke för att enast spara den information som krävs och att varje roll endast får se den information som krävs för att denne ska kunna utföra sitt arbete
- Vi arbetar med flera roller för att underlätta arbetet med GDPR
Admin, Kundadministratör, Löneadministratör, Jour och Jouradministratör, Kundansvarig, Gruppansvarig, Kund och så Assistent
Rapporter och ekonomi
- Beslutsrapport för att se utfallet för alla aktuella beslut
- Se hur assistenterna arbetar inom sin beräkningsperiod
- ATL kontroll (Arbetstidslagen)
- Tidrapporter för Försäkringskassa, Kommun eller företaget
- Exportera schemat och tidrapporter direkt till ert Lönesystem. VI jobbar med Corna, Hogia, Visma och nu även Fortnox
- Följ upp lönekostnader, assistansomkostnader mm varje månad
- Tidrapporter skickas in digitalt till Försäkringskassan
- NYHET Skicka in även Räkningen FK3057 digitalt
Meddelandesystem
- Publicera nyheter för olika roller
- Skicka påminnelse i form av SMS när det t.ex. är dags att godkänna sina tidrapporter
- Skicka E-post och internmeddelanden.
Digital signering av anställningsbevis
- Snabba upp signeringen av anställningsavtalen med BankID direkt i mobilen för assistenterna
- Ha koll på alla aktuella anställningsbevis och vilka som saknar!
Utforska mer...
Senaste nyheterna - RiktaTid
RiktaTid
Med RiktaTid kan kunderna, vårdnadshavare och gode män signera räkningen digitalt.
Digital Räkning FK3057
06 maj 2022Med RiktaTid kan kunderna, vårdnadshavare och gode män signera räkningen digitalt.
RiktaTid
Använd intranätet i RiktaTid för att nå ut hur ert företag hanterar krisen kring Corona viruset.
Nå ut med viktig företagsinformation snabbt.
14 mar 2020Använd intranätet i RiktaTid för att nå ut hur ert företag hanterar krisen kring Corona viruset.
RiktaTid
Med vår budgetmodul får ni koll på vad det personliga assistansen kommer kosta utifrån den personal, omkonstnader och schema ni tänkt er
RiktaTid Budget
07 mar 2020Med vår budgetmodul får ni koll på vad det personliga assistansen kommer kosta utifrån den personal, omkonstnader och schema ni tänkt er
RiktaTid
Bygg upp ert egna intranät i RiktaTid och skapa er personalhandbok med riktlinjer, policys, dokumenthantering mm mm. Enkelt och tillgängligt för alla i företaget.
RiktaTid Intranät
15 nov 2019Bygg upp ert egna intranät i RiktaTid och skapa er personalhandbok med riktlinjer, policys, dokumenthantering mm mm. Enkelt och tillgängligt för alla i företaget.