• 0480 - 200 88
  • kontakt@webit.se

RiktaTid Budget

Att skapa ett kostnadseffektivt schema kan vara ett pussel - med planeringsverktyget i RiktaTid samt RiktaTid Budget så går det betydligt enklare och ni får en tydlig rapport på kostnaderna! 

Aldrig har det varit lättare

Nu kan ni i samma program skapa en planering och hålla koll på kostnader och sedan direkt generera ut ett schema i skarpt läge när ni ser att budgeten håller.

När man planerar ett nytt schema, eller ska räkna på en ny kund / brukare så är det bra att snabbt få fram en budget med ett resultat om schemat, assistansomkostnaden, lönerna håller. Vad händer om vi lägger lite mer Jour på natten, eller ökar på dubbelbemanningen ett par timmar? Ni får enkelt och snabbt svar.

Skapa en eller flera planeringar och jämför resultatet

Små skillnader i ett schema kan göra väldigt mycket för resultatatet och kan då vara avgörande om man kan ta in en brukare eller ej. När ni har bollat med kostnader och timmar så är det lätt generera ut schemat i skarpläge.

Färdiga kostnadsmallar

En budget går snabbt att skapa genom att ni kan fördefiniera kostnadsmallar med procent på beslut eller kostnad per timma. När ni skapar en budget kopieras era standardinställningar som ni kan redigera om ni behöver. Ni kanske brukar budgetera med 10% av intäkterna på beslutet för administration, 3% för utbildning osv.

Skapa förståelse för ekonomi och vad (att) en timma kostar

Förutom att se om schemat funkar, kostnadsberäkningarna håller osv så hjälper denna modul personal och ansvariga att få en förståelse för ekonomin vilket är oerhört viktigt. 

Senaste nyheterna - RiktaTid

RiktaTid

Nå ut med viktig företagsinformation snabbt.

  • 14 mar 2020
Använd intranätet i RiktaTid för att nå ut hur ert företag hanterar krisen kring Corona viruset.
img
RiktaTid

RiktaTid Budget

  • 07 mar 2020
Med vår budgetmodul får ni koll på vad det personliga assistansen kommer kosta utifrån den personal, omkonstnader och schema ni tänkt er
img
RiktaTid

RiktaTid Intranät

  • 15 nov 2019
Bygg upp ert egna intranät i RiktaTid och skapa er personalhandbok med riktlinjer, policys, dokumenthantering mm mm. Enkelt och tillgängligt för alla i företaget.