RiktaTid - Rekrytering
Skapa er egna plattform för rekrytering och register över sökande
Matcha sökande med lediga tjänster eller brukare.
Rekrytering är en omfattande process där det inte alltid är så lätt att hitta rätt person till en brukare. Men med hjälp av RiktaTid kan ni samla alla sökande på ett ställe, göra anteckningar, skapa sökfilter och sortera efter kunskap och erfarenheter.
Publicera era lediga tjänster
Era lediga tjänster lägger ni in i RiktaTid och ni får en egen "hemsida" där ni presenterar företaget, de lediga jobben och hur det går till att söka jobb hos er. Ni länkar sedan till denna sidan från er hemsida eller från t.ex. arbetsförmedlingen.
Sökande registrerar sig med CV och "söktaggar"
För att kunna söka en tjänst - eller visa er sin tillgänglighet och intresse om en tjänst dyker upp så måste sökande registrera sitt CV, ladda upp bild och bocka för eventuella kunskaper i listan över "söktaggarna".
Matcha sökande
Till varje ledig tjänst anger ni kunskaper som är meriterande eller krav för jobbet. En sökande bockar sedan för de kunskaper och meriter. På samma sätt kan ni göra med en brukare - ni anger vilka meriter, kunskaper som krävs eller är önskvärda för just den brukaren. Om ni sedan är i behov av personal så kan ni enkelt göra en sökning både i sökandedatabasen - men även blad era befintliga assistenter (som också har möjlighet att bocka för sina kunskaper).
På så sätt kan ni enkelt hitta lämplig personal!
Utforska mer...
Senaste nyheterna - RiktaTid
Digital Räkning FK3057
06 maj 2022Med RiktaTid kan kunderna, vårdnadshavare och gode män signera räkningen digitalt.
Nå ut med viktig företagsinformation snabbt.
14 mar 2020Använd intranätet i RiktaTid för att nå ut hur ert företag hanterar krisen kring Corona viruset.
RiktaTid Budget
07 mar 2020Med vår budgetmodul får ni koll på vad det personliga assistansen kommer kosta utifrån den personal, omkonstnader och schema ni tänkt er
RiktaTid Intranät
15 nov 2019Bygg upp ert egna intranät i RiktaTid och skapa er personalhandbok med riktlinjer, policys, dokumenthantering mm mm. Enkelt och tillgängligt för alla i företaget.